Saat mata terbuka..

Thursday, March 18, 2010

 

Assalamualaikum semua..

Saat mata terbuka..

Barulah ku sedari..

Final dah dekat.. Nak ucap selamat berusaha dan ‘good luck’ kat kwn2  TWP 07 n 08 dan sesiapa lagi yang akan menghadapi final.. saat ini lah ada yang stress.. dan di saat ini juga ada yang baru nak membuka buku.. dan saat ini jugalah ada yang sakit2.. jadi nak pesan sikit la.. kita tidak usah membanding2kan kejayaan kita dengan orang lain selagi kita tidak membanding2kan usaha kita dengan usaha mereka.. jadi usaha itu penting.. lepas usaha kita tawakal kepada Allah.. Insya-Allah kita tidak akan dikecewakan oleh –Nya..

 

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم صل على محمد وآل محمد

اَللَّهُمَّ اَخْرِجْنِي مِنْ ظُلُمَاتِ الْوَهْمِ، وَاَكْرِمْنِي بِنُوْرِ الْفَهْمِ. اَللَّهُمَّ افْتَحْ عَلَيْنَا اَبْوَابَ رَحْمَتِكَ، وَانْشُرْ عَلَيْنَا خَزَآئِنَ عُلُوْمِكَبِرَحْمَتِكَ يَااَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ.

Bismillâhir Rahmânir Rahîm
Allâhumma shalli ‘alâ Muhammadin wa âli Muhammad

Allâhumma akhrijnî min zhulumâtil wahmi, wa akrimnî bi nûril fahmi. Allâhummaftah ‘alaynâ abwâba rahmatika, wansyur ‘alaynâ khazâina ‘ulûmi- ka birahmatika yâ Arhamar râhimîn.

Dengan asma AllahYang Maha Pengasih dan Maha Penyayang
Ya Allah, sampaikan shalawat kepada Rasulullah dan keluarganya

Ya Allah, keluarkan aku dari gelapnya kebingungan dan muliakan aku dengan cahaya pemahaman. Ya Allah, bukakan kepada kami pintu-pintu rahmat-Mu, dan curahkan kepada kami khazanah-khazanah ilmu-Mu dengan rahmat-Mu wahai Yang Maha Pengasih dari segala yang mengasihi.

Ni nak kasi sedikit amalan2 sebelum peperiksaan ( seeloknya kita amalkan setiap hari.. bukan waktu peperiksaan sahaja)

  • Usaha.. mak selalu pesan.. kalau kita usaha, kita tak akan kecewa kerana kita telah berusaha sedaya upaya.. sebaliknya jika kita tak berusaha.. kita akan menyesal kerana tidak berusaha.. betul tak?
  • Berkat doa Ibubapa.. minta restu dan nasihat ibubapa.. selalunya nasihat ibu paling berkesan
  • Perbanyakkan solat hajat.. jangan banyak belajar sampai tinggal solat..
  • Jauhkan diri dari maksiat.. Hati yang terang mudah untuk mendapat petunjuk dari Allah..
  • Tawakal kepada Allah..
  • Tidur awal bangun awal di minggu peperiksaan..
  • Insya-Allah korang akan tersenyum di masa hadapan.. =)

GOOD LUCK AND ALL THE BEST TWP 07 & 08!!

 http://www.4shared.com/file/83267637/5d6c559d/Ruffedge_-_Jangan_Berhenti.html?s=1

Sememangnya kita sering dilanda dengan pertanyaan
Bagaimana untuk maju ke hadapan
Jika kita asyik duduk dalam kegelapan


Sememangnya akan ada yang iri hati dengan kita
Cuba menjatuhkan oh dengan harapan
Agar kita tidak kan bertemu kejayaan

Pernah dulu ku rasakan hampir hilang semua
Bersaing dengan gelap kegagalan
Kecewa dan sedih jadi teman
Ku pasti inilah lumrah di dalam kehidupan
Menangis sebelum kita ke depan
Tapi kini...


Chorus
Ku rasakan bagaikan sinar yang terang
Dari langit yang dipancarkan ke bumi
Jauh daripada rasa sepi
Perasaan, inginku berpijak lebih tinggi
Dan meneruskan perjuangan ini
Janganlah kita berhenti di sini

Sebenarnya diri kita mempunyai cita2,
Jika putus asa maka takkan rasa
Bagaimana terangnya hidup bila berjaya


Kalau kita asyik terus mendengar kata yang tak tulus
Harus kita ambil semua serius jika tidak
Masa depan kita kan terhapus

Pernah dulu ku rasakan hampir hilang semua
Bersaing dengan gelap kegagalan
Kecewa dan sedih jadi teman
Ku pasti inilah lumrah di dalam kehidupan
Menangis sebelum kita ke depan
Tapi kini...


Masih ada ruang kita bergerak bebas
Mencari-cari apa yang telah hilang
Oh kita ada bersama hingga kini
Tetap sabar, terima kasih semua....


graduate

5 comments:

kaenua said...

aku komen.. boleh je..

Fatin Nabilah Noordin said...

hehehehehe....baru boleh....ari tuh xleh..koh3...

Fatin Nabilah Noordin said...

xingt dah la..aku nk komen apa....nnti la..post bru aku komen...hhahahaah

kaenua said...

cess..

oddytotts said...

bi taufiq wan najah =)

Post a Comment

Patient's complains